楽しいウエス作り I enjoy making "WASTE"


私は台所やお風呂、洗面所などちょっとティッシュやキッチンペーパーで拭いてしまうところ様に要らなくなった洋服を切ってウエスとして利用しています

たいてい、衣替えの時にまとめて作るのですが
今回、なくなってしまったので急きょ作成
切ってるときは何にも考えないので結構楽しいです
タダでストレス解消

お勧めはTシャツなどの綿ジャージー
水も良く吸い取るし、伸びるので細かいところも拭きやすいです
Yシャツなどの綿はあまり水を吸い取らないので使いにくいです
掌サイズの大とその半分の小の2サイズ作ると便利ですよ

これはごみの分別で布類が綿100%じゃないとリサイクルごみとして捨てられないのを知って始めました
どうせ、ごみになるなら最後まで使って捨てようと
ティッシュの使用量も減ったし、ちょこっと掃除にも便利で雑巾のように洗って干さずに使い捨てなので普段の掃除も楽になりました


I use little cutting clothes which made from damaged clothes and undershirts in my kitchen and bath-room.
We call them "WASTE" in Japan.
Do you call same in other country?
I use them like tissues.
I can't bring damaged clothes to second-hand shops and only 100% cotton can recycle rubbish in our town.
If they only go to the rubbish-bag, I want to use them in the end.
We are getting less to use tissues now.

Most wonderful thing is I'm just forget everything when I cut them.