さくら茶屋  CAFE "SAKURA-CHAYA"



1月10日 10 JAN.

とんど焼きの帰りにせっかくなのでドライブがてらランチをしようと出かけました
登りの海外沿いの道を走って道の駅に行くつもりでしたが、混んでいて(まだ新しいからか?)駐車するにも待ち状態
私はお腹がすいたら食べたい人なのでここは却下

前にお友達に聞いた"さくら茶屋"に行ってみることにしました
混んでいるイメージだったのですが運よく空いていてすぐ座ることができました(その後は激混みでした)


We went to drive and lunch after the "TONDO-Yaki".
We enjoyed drive with slow slope up on the sea side road and
we were going to take lunch in the "Michi-no-eki" at first.
But there were so many people in there.

Then we moved to the "SAKURA-CHAYA".
I've hard this cafe from my friend before.
There were only few sheets left, so we were so lucky!


岸壁の上に建っているのでお店からの眺めは素敵です


This cafe has very wonderful view and inside cafe is decorated very Japanese.


店内は和な感じです
お兄さんの帽子がかわいい
ご夫婦でやっているようで女性も同じ帽子がかわいかった♪


海側が大きく窓になっているので日差しが優しいです
外は雪がちらついているのがうそのよう

テーブルには双眼鏡が置いてあり海岸ウォッチングができます

甘味喫茶なので食事は"さくらそば"か"さくらごはん"だけでした
私たちはおそばと甘味のセットにしました

これが"さくらそば"です
ピンクのおそばに山菜の卵とじが入っていて優しい味でした

This cafe is famous for Japanese sweets and there are only 2 food menus.
We chose "SAKURA-SOBA"
It's pinkish Japanese noodle.
Could be pink from cherry blossom... but I'm not sure.


つづいてセットの甘味
ハーフぜんざいと抹茶です
ぜんざいのあんこはさくらで風味づけしてあるようでほんのりさくらが香ります
何といっても箸休めのジャコときゃらぶきを山椒で炊いてあるようなつくだ煮がおいしかった♪


The dessert were "ZENZAI" and "Maccha"
"ZENZAI" is rice cake with sweet AZUKI beans soup.
"Maccha" is very fine Japanese green tea.
"ZENZAI" usually has small dish in something savoury foods.
Then we enjoy harmony with sweet and savoury tastes.
They are really nice match!

次回は牡蠣の時期だし、別のお店でカキフライでも食べたいね


We shall come up here again and eat flied oysters in the another restaurant.
Oyster season is just coming now!