釣り Fishing



6月4日 4th, Jun. 2011

魚釣りに行ってきました
旦那様の職場のお友達ご夫婦と一緒にアナゴ釣りに
こちらではよくアナゴを食べますが自分で釣るなんて!
餌などを買い込み3時半には目的の堤防に到着
まだ時間が早いのでアナゴではなくアイナメを釣ることに

餌が底に着くように仕掛けそっと引いてみると当たりを感じます
私は合わせが早いのか巻いてるうちに逃げられるパターンが何度も続きました
しかも、あんまり手前までずるずる引いていると根がかりしてしまい、何度仕掛けをなくしたことか…
それでも、合わせを遅らせたりしながらアイナメを4匹ほど釣りました
最終的に4時間で4匹、1時間に1匹の割合ですが私は当たってる感覚が好きなので
最終的に釣れようが釣れまいがその辺はこだわりません

旦那様はアイナメは0匹でしたが、見事なカサゴを2匹も釣って、これまた大満足
残念ながらこの日、アナゴはしとめることができませんでしたが、久しぶりの釣りに二人とも気分爽快でした

We went fishing.
My husband’s coworker couple took us Congridae fishing.
People love to eat Congridae in here.
We bought some foods for fish and arrived fishing point at 3:30.

I fished 4 Fat greenling and my husband fished 2 big Marbled rockfish.
Our friend’s couple got more.
We couldn’t get any Congridae this time but we enjoyed very much!

こちらが本日の釣果
4人でかなり釣りましたがほとんど我が家で引き取ることに

カサゴメバルは煮つけに
アイナメは散歩をしていたおばちゃんから南蛮漬けにしてもいいと聞いて、南蛮漬けに
ちなみにこの辺では小さいサイズのアイナメをスゴイと呼ぶそうです
最初、おばちゃんがスゴイ、スゴイと連呼するので誉められてるのかと思っちゃいました

These fish were we got today.
I cooked some Marbled rockfish and rockfish with sweet soy sauce.
A local old lady tough me small Fat greenling will be nice to eat fry and put sweet and sour sauce.
I made this too.
She also told me small Fat greenling calls “Sugoi” in this local area.
“Sugoi” is the same pronunciation wonderful in Japanese.
She said “Sugoi, Sugoi” to me then I thought she praised me at first.