韓国・ニューヨークの旅 最終日 Travel to Korea and N.Y. The last day


8月22日(月) 22/Aug./2011 Mon.

JFKに向うシャトルは前夜では予約できないと言うことで、ホテルのお兄さんはタクシーを勧めてくれましたが時間もあるし、通勤時間帯でもないし地下鉄も近いのでガイドブックに載っていた一番安いルートで空港に向うことにしました

We missed booking shuttle taxi to the JFK air port and hotel reception man offered the yellow taxi but I don’t want to take yellow taxi.
Any way we had plenty of time and we were going to take tube and air-train to the airport and it was cheapest way.


エアートレインの駅
近代的できれいな建物です
無事に安全に1時間程度で空港まで行けました

The station of Air-train
We did safe and only took a hour to there.


1回目の機内食
妹はなぜかビーフ
これは失敗だったらしい

There were our first meals for return flight to Korea.
My sister took beef but it wasn’t good.


私はビビンバ
韓国のおそばは日本のよりのど越しが良くて私は好きです
ちなみに歯磨きチューブみたいなのに入っているのはコチジャン
隣の韓国人の方は全部入れて真っ赤でした
私はさすがに入れられず、見た目はまずそうでしたがお腹に優しくおいしかった

I took Korean food, Bibimbap.
I love Korean noodle. Someone is much better than Japanese.
Korean hot paste in tube but I didn’t take it.
Korean woman who sit next us put all that hot paste in Bibimbap. Her Bibimbap was red color but it was real Korean style eating.


2回目の機内食
妹は辛いのが苦手なのに前回失敗したので今回は韓国食をチョイス
でも、これイカの辛いためで超辛いって思うんだけど
やっぱり、辛くて食べられなかった様

There were second meals.
My sister took Korean meal in this time but it was fried squid with hot source.
She can’t eat hot food and we always carful to eat food in Korea but I didn’t know why she took it and also she can’t eat again.


私はチキンとマッシュポテトのアメリカ系
これにしたらよかったのにね

I ate American meal, chicken with mashed potatoes.
She should take this.

帰りは韓国仁川空港で乗り換えです
いつも気になっていた仁川空港、きれいだし無料体験コーナーとかもあるんです
今回は乗り換えで十分時間があるので探検しました

We had to transfer at Korea.
We like new Korean airport it beautiful and there are many lovely facilities.
We usually haven’t time to look around there but we had nearly 3hours this time.


なんと、王様が!
こんな素敵なパレードなんかもあってハブ空港として楽しさいっぱいです
きっと次は乗り継ぎだけではなく「韓国」に来てみたくなるのでは?

The parade of King and Queen
If you have a chance, you can see this parade and you will want to visit in Korea in next time.