行ってきました!B-1グランプリin姫路 B-1 Grand Prix 2011 in Himeji


11月12.13とB-1グランプリの大会が姫路でありました
旦那様は運悪く出張、私は月一の陶芸教室なので行かないつもりでしたが、お友達ご夫妻が誘ってくださったので思い切って行ってきました
私たちは土曜日に行ってきました。朝、9:30からと言うことで間に合う電車で向かいましたが既に、電車、駅、会場への道、人、人人の状態でした。
電車に乗る前の朝のニュースで既に並んでる人がいたと言うだけあって、9:30の時点ですでに「並び規制」の出ているブースも。兎に角すごい人でした。
私たち全員の目的の「八戸せんべい汁」も「並び規制」がかかっていて40分待ちの第二希望「油麩丼」に並ぶことに、人数が居たので二手に分かれもう一組は「足柄まさカリー」へ…そんな感じで大人5名子供2名の総勢7名で9品ほど食べましたが人の多さに食べたか味わえたかどうかは疑問です(笑)
残念ながら上位を占めたブースはドライブがてらに行けそうな場所だったため今回食べませんでした。
本場の味を今回出張で食べれなかった旦那さまと巡ってあげようじゃん

B-1 Grand Prix is the small local area foods competition in Japan.
This competition started 2006 and every year have once competition and different place.
This year opened in Himeji where is near I live on 12th and 13th November.
My husband had business trip on that day but I went to it with his office secretary couple and her sister’s family.
There were so many people and every food carts had long queue.
We took 9 different kind of local foods for 9people and enjoyed foods very much but we didn’t eat high rankings foods because those local foods are around us.
So we can eat any time.
I am going to take my husband these high ranking local foods in someday.
Of course I’ll drive for him.


最初に並んだ「油麩丼」

Our first long queue was here. We spent about 30min. in queue.


400円、優しい味で朝一番目の食事には最適でした

“Abura-fu-don” it was very Japanese taste and good for morning stomach.

「足柄まさカリー」撮ったはずなのに…

I forgot to take picture of “Ashigara-masa-curry”
It was curry and cheese in side bucket.


「湯河原名物たんたんたぬきの坦々やきそば」

“Yugawara- maibutu-tan-tan-yakisoba”
It was a flied noodle with hot source.


殿堂入りの「横手焼きそば」

“Yokote-yakisoba”
It was also flied noodle but it use thick noodle.

あまりおいしくなかったが私たちの感想
なんでこれが殿堂入り?


厚木シロコロ・ホルモン

“Atsugi-shiro-koro-hormone”
It was a flied many kind of hormones with special source.


1時間半以上並んだけど並んだ以上に美味しかった!

We spent more than one and half hour for this but it was very tasty and worth it.

写真は忘れてしまったけど「久慈まめぶ汁」、くるみとお砂糖の入った団子がおいしかった

I also forgot to take picture of “Kuji- mamebu- jiru”.
It was a vegetables soup with “Dango” and there was mashed walnuts and sugar in side “Dango”.


こちらは「オホーツク北見塩焼きそば」と「今治豚玉子飯」

There are “Ohotuku-kitami-shio-yakisoba” and “Imabari-Buta-tamago-meshi”.
“Ohotuku~” was a seafood flied noodle with salt taste and “Imabari~” was a pork and flied egg on the rice.


最後に朝一に「並び規制」が出てた「甲府鳥もつ煮
家でもよく作るのですがこの照りがなかなか出ません
ついつい鍋を覗いちゃいました

This was our last queue, “Kofu-tori-motsuni”.
It was a cooked chicken liver with sugar and soy sauce.

写真の方向が変ですがお許しください