編み物三昧 Knit! Knit! Knit!!!


寒くなり、畑もお休みがちになり昨年の12月は韓国ドラマを見ながら編み物をする生活を送っていました

I spent almost days were knitting with watching Korean dramas on TV last December.


まずは、友達のお母さんから頂いた毛糸で編んだ「おばあちゃんショール」
ネットでも「おばあちゃんの襟巻」とかで検索すると画像が出てきたりします。以前私の実家の周りでも結構なおばちゃんたちがしていました。手芸店に行くと網図が置いてあったほどですが、今や探してもこの編み方が載ってる本さえ見つからず、記憶をたどって試行錯誤で編んでみたものです
編んではほどきを繰り返しやっとできました

My friend gave me so many her mother wools. There are some left wools after she knitted or didn’t knit then many many different colors and type wools came to me.
I had so many ideas when I opened the box. I wanted knit for her mother at first.
I start knit a “Granma’s shawl”. I used to see it quite many times in my home town but there isn’t any knitting pattern now.
I try knitting it by myself and took about 2weeks for finished.


なかなかの完成度に満足しています

It is quite well.


後ろもなかなかかわいいです

Back side is also cute.

この下の3点は、見た目は複雑そうですがガーター網を繰り返すだけで自然とこのように編めてしまい簡単です
昨年、自分用と母と妹に編んだのですが、今年はふわふわ系の糸が出ていて、イギリスのお母さんとお姉さんたち(と勝手に呼んでる)に編みました

Those three scarf are for my English mother and sisters.
They look like knitting difficult but they were not. There are special wools for them.


これは短めなので他の糸のあまりでコサージュを作りとめる様にしました

This one is bit shorter then fasten with a brooch.


これは普通に結べる長さに

This one is normal length.


これはつけ襟の様にかわいく

This one looks like a collar.