2012年 今年の畑 My alootment 2012


4月の畑 *April*

今年も畑を継続しました。例年になく寒い年明けで2月3月は雪に降られたり、この辺では珍しく霜が降りたりでなかなか畑ができませんでした
4月に入っても、週に一度は必ず雨が降るのでなかなか畑ができませんでした
やっと後半に来て畑のできる良い天気が続くようになりました

My allotment has came spring.
But we had cold winter and spring this year. We sometime had snow and iced February and March. These things were very rear in here.
And also we had rain every week early April.
Now, we are keeping good weather.

<
雨の合間を縫ってあわてて植えたジャガイモも芽が出ました
じゃがいもは今年も食べ残して芽が出てしまったものを植えつけました

I have planted potatoes between rainy and rainy.
We kept these potatoes from last season.


玉ねぎ
今年は6月に収穫して翌年2月まで保存できるタイプと言うのを植えてみました
隣の畑では早生タイプのものがぷっくりしてきてるのに、こちらはまだ兆し見えず、ちょっと心配

Onion
I have planted onions which late harvest one. This one will harvest in June and we will be able to keep until next February.
My neighborhoods’ allotments looks nearly ready to harvest but my onions don’t. They are still so little.


初めて植えてみたソラマメ
先日まで不織布で囲って霜よけをしてせいか立派
実がちゃんとつくかな?

Broad beans
This is my first experience to planted broad beans.
I covered them by non-woven fabric from keep put cold weather during early spring.
They look too big and it isn’t good for them is it?


全然、時期じゃないのに植えたニンニク
2年目にして収穫できそうなほどに
あまりにも立派で、掘ってみたくてしょうがない

Garlic
I planted them last spring and it wasn’t planting time for garlic.
I gave up them but suddenly they have grown and fine.


去年、いただいたアスパラ
無事に芽が出て、一安心

Asparagus
My husband’s colleague gave some asparagus plants last year.
He has grown them from seeds.
We have to grow them with great care.


ニンジン
何度も霜で諦めましたが復活しました

Carrot
They were passing the winter.


今年もシカが襲来したような形跡が
イチゴは食べられたところもちらほら
でも、花をつけ始めたので良しとしよう…

I found some deer’s foot prints but almost plants didn’t look too many damages.
Some strawberries were eaten by deer.
But they have started to have flowers so they will be o.k.

今年もがんばるぞ〜

My allotment is just start new season!