2012年5月の畑 Allotment in May 2012


今年はとても順調です

My allotment is very well this year.


ニンニクも枯れてきました
早く取りたい〜

Garlic looks ready to harvest.


玉ねぎはまだ小さい気もするのですが葉っぱは倒れてきました
これから実が充実するかな?

Onion leaves fell down but they look so small.
Are they going to get big?


カブとチンゲン菜
この時期はいつもうまくいきます

Turnips and Pak chois
They are always growing well on spring.

[:]
じゃがいもも小さいながら葉が茂ってきました

Potato leaves are getting to grow thick.


夏野菜
今年はゴーヤーも早めに

I planted 2 bitter gourds as early than last year.

[
キュウリ、トマト、ピーマン、ナスをとりあえず2株ずつ

I also planted every 2 plants of cucumbers, tomato, green peppers and aubergines.


サツマイモはムラサキイモと安納イモ
葉が茂ったら、切って移植する予定でとりあえず5株ずつ

I planted 2 different kind of sweet potato.
One of them will purple.
I planted 5plant each and I will take off leaves and planted again when they will grow thick.



フレンチ系のラベンダーが満開です
これは花はあんまり匂いません

Lavender just full bloom but this flower hasn’t smell.


めずらしく旦那様が手伝ってくれました

My husband unusually helped me today.