カキ祭り  Oyster festival



1月23日 23 Jan.

日曜日に相生のカキ祭りに行ってきました
関西に来てから毎年、欠かさず行っている、私たち夫婦のお楽しみイベントです
でも、いつも出だしが遅くて着くころにはお店は売り切れ、無料で貰えるカキ1つを食べるだけでした
今年は友達が来たこともあり早起きして出かけることに
早く着いたのに既に会場は人、人、人の大賑わい
近くの駐車場は既にいっぱいだし屋台もすごい行列!
その上、旦那様は迷子になるし!!!


There was the Oyster festival in AIOI this Sunday.
We visited this every year since we moved to the west area of Japan.
We always arrived there very late and almost food stands were closed.
But we work up and went out house early because we had a friend from my home town in this year.
There were so many people and many long queues at all food stands.


今年は無料の配布ガキはなし
カキを購入してバーベキューコーナーであちあちのカキを堪能
1つではわからなかったけど、たくさん食べるとレモンが欲しかった


We grilled oysters and ate.
They were so tasty but I wanted some lemons.


昨夜は会場で購入したむきガキでカキフライを作りました
500g/800円の超格安 21個もありました
毎年、何度も作るので今やカキフライは大得意料理です


I made flied oysters last night.
There were 21!
Flied oyster is one of my best cooking now.